صاف کردن طبیعی مو – صاف کردن مو به صورت طبیعی

فهرست مطالب

صاف کردن مو

می خواهیم شش راهی را که برای صاف کردن مو به صورت طبیعی باید انجام دهید ، برای شما توضیح دهیم .
در آموزش آرایشگری از مواد شیمیایی و گرما که موی شما را صاف می کنند دوری کنید ؛ زیرا این مواد و وسایل در دراز مدت به موی شما آسیب می رساند . به جای این کار ، راه های جایگزین سالم تری وجود دارد تا استایل مورد نظر خود را روی موی خود پیاده سازی کنید .
موی صاف برای فصل زمستان ، بسیار شیک ، زیبا و مناسب است . با این حال ، مشکل این است که اکثر ابزاری که برای این کار در آموزش آرایشگری استفاده می شود مثل گرما و مواد شیمیایی صاف کننده ، برای موی شما بسیار مضر است . در دراز مدت باعث خشک شدن آن و خرد شدن نوک مو ها می شود و شما در نهایت با مدل موی صافی می مانید که مثل ظاهر اول آن اصلا جذاب نیست .
خشبختانه روش های دیگری نیز برای تغییر مو های فر و موج دار به موی صاف وجود دارد که به صورت طبیعی می توانید آن را انجام دهید ؛ بدون این که از گرما یا مواد شیمیایی استفاده کنید . موی شما به اندازه ی مواقعی که از اتوی مو استفاده می کنید صاف نخواهد شد اما در عوض موی سالم تری خواهید داشت که فقط میزان صافی آن کم تر یا بیشتر است .

1. موی خیس را قبل از خشک شدن برس بزنید

بعد از شستن مو های خود ، اجازه دهید توسط هوا به طور کامل خشک شود ، اما در همین حین هر 5 دقیقه یک بار آن را برس بزنید . هر شاخه از موی خود را بیرون بکشید و برای چند ثانیه نگه دارید تا حالت صافی خود را حفظ کند . شما می توانید این کار را رو به روی یک پنکه نیز انجام دهید تا سریع تر انجام شود ؛ ولی باید به طور دائم تا خشک شدن آن ، به برس زدن ادامه دهید .

2. موی مرطوب را محکم ببندید

وقتی که موی شما خیس است ، آن را شانه بزنید و از وسط تقسیم کنید . قسمت سمت چپ را به سمت راست موی خود شانه بزنید و با استفاده از سنجاق سر ، پشت سر خود آن را ببندید . سمت راست موی خود را نیز به سمت چپ موی خود بپیچید ، ببندید و مطابق قسمت چپ آن را با سنجاق سر ببندید . اجازه دهید به طور کامل توسط هوا خشک شود . شما می توانید آن را با یک روسری ابریشمی ببندید و برای جلوگیری از گره خوردن ، روی آن بخوابید .

3. موی خود را بپیچید

از رولر موی بزرگ استفاده کنید ؛ برای مثال اندازه ی یک قوطی نوشابه تا قسمت های موی خیس را بپیچید تا آن ها را محکم در سر خود محافظت کنید . اجازه دهید به طور کامل خشک شود . این موضوع مهم است ، زیرا کم ترین رطوبت باعث می شود که مو فر شود یا موج آن برگردد .

4. دسته بندی مو برای یک شب

موی مرطوب را به یک یا دو دم اسبی تقسیم کنید . با یک کش موی نرم آن را ببندید و سپس کش های دیگر را به هر اینچ از مو استفاده کنید و این کار را تا آخر دم اسبی خود ادامه دهید ؛ به جای این که همه ی آن ها را با یک ببندید . مطمئن شوید که این کش ها به اندازه کافی شل باشند تا باعث حالت دهی به قسمت های خاصی از موی شما نشوند . به تخت خواب بروید و صبح روز بعد آن ها را در بیاورید .

5. استفاده از مدل موی بان ( نان پیچ )

اگر مو های نسبتا صاف و مطیعی دارید و می خواهید این کار را باز هم انجام دهید پس این مدل برای شما نتیجه خواهد داد . پس این مدل برای موی موج دار یا فر جواب نخواهد داد . در موی مرطوب خود یک دم اسبی ایجاد کنید و مثل یک طناب بپیچید . آن را دور خودش ببندید تا یک مدل بان ایجاد شود و با استفاده از یک کش ارتجاعی آن را محکم کنید . اجازه دهید خشک شود و سپس آن را شانه بزنید .

6. استفاده از ماسک طبیعی صاف کننده ی مو

یکی از متخصصان لیلیوم سرخ پیشنهاد می کند که ماسک شیر و عسل درست کنید . یک فنجان کامل شیر یا شیر نارگیل را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و اجازه دهید در مو و پوست سر شما قبل از این که آن را بشویید به مدت یک ساعت خیس بخورد .
همچنین شما می توانید 2 فنجان شیر با یک تخم مرغ استفاده کنید . اجازه دهید به مدت 10 دقیقه موی شما داخل آن خیس بخورد ، سپس آن را فشار دهید و آن را نشویید و یک پلاستیک به مدت 30 دقیقه دور آن بپیچید . آن را بشویید و با برس زدن خشک کنید .
تحقیقات ما نشان می دهد این ماسک خود ساخته را هفته ای دو بار به مدت دو ماه استفاده کنید تا به موی خود استراحت دهید و آن را صاف کنید : یک فنجان شیر نارگیل ، 5 یا 6 قاشق غذا خوری آب لیمو ، 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 3 قاشق غذا خوری نشاسته ی ذرت . آن را در دمای پایین گرم کنید و تا نرم شدن و خنک شدن آن هم بزنید . سپس آن را روی مو خود اعمال کنید .
به تمامی این روش ها چند قطره بادام شیرین یا روغن نارگیل اضافه کنید تا از گره خوردن مو جلوگیری کنید و ظاهر آن را نرم کنید .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی