چرا مردم از آرایشگران و رفتن به آرایشگاه می ترسند ؟

فهرست مطالب

خیلی از مردم نسبت به چیز های متفاوتی ترس و فوبیا دارند . اکثر ما می توانیم فوبیا های معروف را نام ببریم ، اما یکی از آن ها که بیشتر ما از آن غافل هستیم تونشورفوبیا است . ترس از آرایشگران ( حتی آن هایی که دوره های آموزش آرایشگری را گذرانده اند ) یا به طور دقیق تر ترس از کوتاه شدن مو توضیحی است که مربوط به این فوبیا است . شاید این موضوع یک وضع رایج در بین مردم نباشد اما بسیاری از افراد به طور کامل از رفتن به سالن زیبایی فوبیا ندارند ولی اضطراب وجودشان را فرا می گیرد .

دلیل اضطراب مردم از آرایشگران

خب ، چه نوع چیز هایی مردم را از ملاقات با آرایشگری که آموزش آرایشگری را هم تجربه کرده است ، مضطرب می کند و می ترساند ؟
برای خیلی از خانم ها ، کوتاه کردن مو یا تغییر استایل آن یک اتفاق مهم تلقی می شود . موی شما چیزی است که همه روزه همراه شما است و حتی یک روز هم نمی شود آن را کنار بگذارید . روزی وجود ندارد که شما بدون آن دیده شوید و یکی از برجسته ترین ویژگی های جسمی است که شما می توانید توسط آن ظاهر خود را تغییر دهید . اگر شما یک تاپ یا لباس بیرون می پوشید وقتی فصل استفاده از آن تمام می شود می توانید آن را پشت یک کمد پرتاب کنید و دیگر رنگ خورشید را نخواهد دید . اما هیچ روزی نمی توانید این کار را با مو های خود انجام دهید .
وقتی به یک آرایشگر مراجعه می کنید در واقع عملا نمی توانید روی ظاهر مو های خود تسلط داشته باشید و تمام کار را به فردی می سپارید که دوره های آموزش آرایشگری را گذرانده و حتی می تواند آموزش رنگ و مش مو را نیز به شما ارائه دهد .
شما باید اطمینان حاصل کنید فردی که مو های خود را در اختیار وی قرار می دهید دارای تجربه ی کافی برای آرایشگری باشد .

از دست دادن اعتماد به نفس در تصمیم گیری

اکثر اوقات شما سالن زیبایی را به منظور هدفی مشخص انتخاب می کنید و به سراغ آرایشگری می روید که دوره های آموزش آرایشگری را گذرانده باشد ولی وقتی که به آن جا می رسید می بینید که سالن زیبایی از چیز های فریبنده و پرسنل زیادی پر شده است . به سرعت ممکمن است کمی احساس وحشت کنید و این محیط برای شما جذاب به نظر نرسد ؛ بنابراین از دست دادن اعتماد به نفس در تصمیم گیری اولین کاری است که انجام می دهید . در این شرایط سعی کنید با پیشنهاد هایی که از دیگران دریافت می کنید کار خود را پیش ببرید حتی اگر این پیشنهاد ها مطابق با خواسته ی شما نباشد .

قیمت های نامشخص و عصبانیت شما

وقتی که وارد سالن زیبایی شدید با آرایشگران مختلفی برخورد خواهید داشت . هر کدام از آن ها آموزش آرایشگری متفاوتی را دیده اند و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند که این موضوع قیمت ها را از واضحی و مشخص بودن خارج می کند و ممکن است باعث عصبانیت شما شود . مثلا آیا فقط باید برای کوتاه کردن مو هزینه ای پرداخت کنید یا باید برای خشک کردن مو یا محصولات استفاده شده نیز هزینه ای جدا پرداخت کنید ؟ مواجه شدن با قیمت هایی دو برابر بیشتر از آن چه انتظار داشتید می تواند شما را بترساند و شما را دست پاچه کند ! اگر یک بار هم به آرایشگاه رفته باشید قطعا با این مشکلات مواجه شده اید .

بهترین سالن زیبایی و توجه به پیشنهاد ها

یک آرایشگاه و آرایشگری را پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید . از دوستان خود پیشنهاد بگیرید که آن ها به کدام آرایشگر مراجعه می کنند ؟ آیا او آموزش آرایشگری را خوب فرا گرفته است ؟ نام آرایشگر های ویژه را از ان ها جویا شوید . در گوگل نظرات مشتریان را به صورت آنلاین مشاهده کنید و تصمیم خود را پیرامون انتخاب سالن زیبایی مورد نظر آگاهانه بگیرید . وقتی که یک سالن را انتخاب کردید در ابتدا فقط یک قرار ملاقات برای دریافت مشاوره ترتیب دهید .

با آرایشگر خود در مورد سبک مورد علاقه تان صحبت کنید

ارتباطی که شما با آرایشگر خود برقرار می کنید باید به طور کامل شخصی باشد . برقراری ارتباط کلید ایجاد اعتماد به نفس و راحتی است . بدون هیچ تعارفی و صادقانه در مورد چیزی که می خواهید صحبت کنید . فقط نگویید که دوست دارید مو هایتان چگونه شود ؛ علاوه بر این باید به او بگویید که دوست دارید مویتان چه حسی را به شما منتقل کند . یک آرایشگر خوب که دوره های آموزش آرایشگری را گذرانده باشد ، نیاز شما را متوجه خواهد شد و به صورت کاملا صادقانه در مورد این که چه چیزی به شما می آید یا نمی آید توضیح خواهد داد . یک سالن زیبایی خوب آرایشگرانی را استخدام می کند که از ارائه ی مشاوره ی کامل به شما قبل از انجام هر کاری خسته نشوند و در تمام مراحل شما را همراهی خواهد کرد .
وقتی که شما می خواهید سالن زیبایی را ترک کنید ، یک آرایشگر صادق به شما توصیه های عملی و نکات بهداشتی و مراقبتی از مو را گوشزد می کند تا بتوانید در خانه ی خود نیز همان سبکی را که آرایشگر برای شما پیاده سازی کرده است ، روی مو های خود انجام دهید . در آموزش آرایشگری گفته می شود که باید قبل از انجام هر کاری ، قیمت ها برای مشتری مشخص شود . از سوال کردن نترسید . آرایشگر شما انتظار گفت و گو را دارند و از این کار استقبال می کنند . اگر در پایان کار هر مشاجره و بحثی در مورد نتیجه ی کار حاصل شود برای آرایشگر کاملا خجالت آور خواهد بود .
یک آرایشگر با تجربه با توجه به چیز هایی که در دوره های آموزش آرایشگری آموخته است ، به شما خوهد گفت که آیا سبک مورد نظر شما در پایان کار جذاب خواهد شد یا خیر !
[yasr_overall_rating]
[yasr_visitor_votes size=”medium”]

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی