تاثیر ویروس کرونا در آرایشگری

فهرست مطالب

کرونا و آرایشگری

یکی از آرایشگران شهر نیو جرسی می گوید :

مردم همیشه می خواهند بهترین ظاهر خود را داشته باشند .

در ضمن او اضافه کرد :

ما در صنعتی هستیم که نمی توانیم از خانه کار خود را انجام دهیم .

در عکس بالا یک آرایشگر خیابانی را مشاهده می کنید که با استفاده از یک ماسک به مشتری خود در شهر هانوی در تاریخ 28 فوریه ی 2020 در حال خدمت رسانی است .
به غیر از کسانی که پزشک هستند ، شاید هیچ کس از نظر فیزیکی به اندازه ی آرایشگران و کسانی که میکاپ می کنند به مشتری های خود نزدیک نباشد .
اگر تمایل دارید در مورد میکاپ بدانید از صفحه آموزش میکاپ استفاده کنید .

چرا ویروس کرونا روی آرایشگری تاثیر دارد ؟

آن ها به معنای واقعی کلمه در فضای زندگی شما قرار می گیرند .
اکنون در این میان که ویروس کرونا همه گیر شده است ، چگونه پیرایشگران و آرایشگران می توانند در مقابل یکی از مهم ترین ابزار اساسی محافظت که دوری از اجتماع نام دارد ، مقاومت می کنند ؟
مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها پیشنهاد می کند که مردم حدود شش فیت ( حدود 1.8 متر ) از یکدیگر فاصله بگیرند تا از گسترش ویروس یا دریافت آن جلوگیری کنند .
خیلی سخت است که شما وقتی دارید مو های یک نفر را کوتاه می کنید ، میکاپ می کنید یا مدل موی او را تغییر می دهید ، این کار را انجام دهید .
کارلی سیلوا که مدیریت یک سالن زیبایی زنجیزه ای در شهر جرسی را بر عهده دارد می گوید :

ما هر احتیاطی را که نیاز باشد داریم انجام می دهیم ؛ زیرا این موضوع به طور کامل از دست ما خارج است ؛ اما خب ما در صنعتی هستیم که نمی توانیم کار خود را از خانه انجام دهیم و تاثیر ویرویس کرونا در آموزش آرایشگری را نادیده بگیریم .

پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش آرایشگری را نیز مطالعه کنید .
سیلوا مثل سایر آرایشگران درباره ی این موضوع و مصاحبه کرد بیان کرد که سالن زیبایی او در روز چند بار به طور کامل ضد عفونی می شود و از کارمندانی که احساس کسالت می کنند درخواست می شود که در خانه بمانند .
او برای مشتریانی که تمایل دارند بیرون بیایند و کار های خود را انجام دهند ، 25 دلار تخفیف به دلیل شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته است و پکیج های مختلف دیگری نیز در نظر گرفته است . البته او می گوید تعداد کمی از مشتریان این روند را پیش گرفته اند .
او اضافه کرد :

با این که مردم نمی خواهند از خانه خارج شوند ، اما می خواهند بهترین ظاهر را برای خود داشته باشند . آن ها می دانند که سالن زیبایی ما امن است و از تمیزی آن اطمینان دارند .

در چین ، خیلی از پیرایشگاه ها در اواخر فوریه کار خود را به دلیل شیوع ویرویس کرونا تمام کردند .
در عوض مغازه هایی که باز بودند باید با مشتریانی که در هر روز وقت داشتند در مورد ملاقاتشان تماس می گرفتند تا ببینند آیا سرفه می کنند یا تب دارند . این علائم مربوط به این بیماری است . این علائم با توجه به مطالب موجود در سایت انجمن آرایشگری و زیبایی پکن به دست آمده است . همچنین مشتریان باید فاصبله ی بین صندلی های خود را حفظ می کردند که این فاصله نباید کم تر از 5 فیت می شد .
در ایالات متحده ی آمریکا ، برخی از سالن های زیبایی دچار رکود اقتصادی شده اند .
سیلوا می گوید :

مشتریان عادی ما که چند سالی است با ما هستند ، همچنان به سالن مراجعه می کنند ؛ زیرا آن ها اقدامات احتیاطی که در مورد آن صحبت می کنیم را می دانند اما خب مانند سایر مشاغل ما نیز شاهد خلوت شدن مغازه ی خود هستیم .

تیموتی لورنچ ، مدیر یکی دیگر از سالن های زیبایی رنجیره ای در ویرجینیا است . او به اخبار NBC گفت که او و کارمندانش بعضی از موارد را مثل مجله ها و کتاب ها که ممکن است باعث گسترش و تجمع ویروس شوند حذف کرده اند و از ضد عفونی کننده هایی که توسط CDC تایید شده است برای ضد عفونی کردن دستگیره ها ، کامپیوتر ها ، صندلی ها و سطوح در تمامی ساعات استفاده می کنند .
او اضافه کرد :

ما امروزه بیشتر از دستکش استفاده می کنیم . پارانویای بیشتری در اطراف این مورد وجود دارد . اما ما به طور جدی توجه می کنیم که مطمئن شویم مغازه ی ما مکانی امن برای مردم است .

کرونا در آرایشگاه
الیزیو دا سیلوا گومز که یک پیرایشگر است از ماسک و دستکش استفاده می کند و آن ها را در مغازه ی خود در لیزبون نیز به همراه داشته است .
تا کنون که تجارت ثابت مانده است ، اما تنها چیزی که مشتریان در حال حاضر به تازگی به بحث در مورد آن علاقه مند هستند ، این بیماری همه گیر است .
او می گوید :

بسیاری از مشتریان ما در حوزه ی پزشکی فعالیت می کنند و موضوع اصلی بحث ما این ویروس شده است .

مراکز آرایشی و بهداشتی در سراسر کشور روی وبسایت های خود نکاتی را در مورد اقدامات پیشگیرانه منتشر کرده اند . این نکات شامل ، شست و شوی سریع دست ها قبل و بعد از انجام کار یک مشتری است .
کریستی آندروود ، رئیس اتحادیه ی آرایشگری و پیرایشگری کالیفرنیا می گوید :

حرفه ای که ما مدرک آن را داریم نیاز به تماس فیزیکی با مشتریان دارد . این برای هر کسی ضروری است که دست های خود را به طور مداوم شست و شو دهد تا از گسترش این بیماری جلوگیری کند .

تاثیر ویروس کرونا در اقتصاد آرایشگری

برند های میکاپ مثل اولتا و سفورا چندین تغییر را در فروشگاه های خود داده اند . در خبری که 5 شنبه ی گذشته منتشر شد اولتا توضیح داد که دیگر خدمات پاکسازی پوست و میکاپ به مشتریان ارائه نمی دهد اما مشتریان می توانند برای کار های مرتبط با موی خود ، وقت رزرو کنند .
استفانی پارادیسو که در نیویورک به کار های میکاپ مشغول است ، در درجه ی اول روی صنعت میکاپ عروس کار می کند و در مورد این که ویروس چگونه می تواند روی کسب و کار های کوچک مثل کار وی تاثیر بگذارد ابراز نگرانی کرد .
او در این باره توضیح داد :

نگرانی های زیادی وجود دارد که عروس و داماد ، عروسی خود را در حال حاضر کنسل کنند . این موضوع روی من تاثیر نمی گذارد اما خب واقعیتی است که نباید از آن غافل شویم . این اتفاق ممکن است رخ دهد . ممکن است دیگر ما درآمدی نداشته باشیم و این واقعا ترسناک است .

او که به مدت 10 سال در این زمینه فعالیت داشته است بیان کرد آرایشگران به اطلاعات بشتری نیاز دارند تا بدانند اگر روی یک مشتری کار کرده اند که کرونا داشته است ، چه کاری باید انجام دهند . معمولا ، یک میکاپ آرتیست ، براش های خود را پس از کار روی هر مشتری ضد عفونی می کند و محصولاتی مثل رژ لب را به صورت مستقیم روی صورت مشتری اعمال نمی کنند .
او ادامه داد :

این چیزی است که ما نگران آن هستیم زیرا ممکن است به فردی که کسب و کار کوچکی دارد آسیب برساند ؛ زیرا او باید برای هر مشتری براش و محصولات دیگر را جایگرین کند .
ما همیشه نکات بهداشتی را به خوبی رعایت می کنیم … فقط باید محتاط تر عمل کنیم .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی