استفاده از خاک رس در پاکسازی پوست

فهرست مطالب

خاک رس در پاکسازی پوست

در این مقاله می خواهیم به تمام موضوعاتی بپردازیم که شما برای استفاده از خاک رس در آموزش پاکسازی پوست باید بدانید .
هزاران سال است که از رس در دارو های پزشکی و زیبایی استفاده می شود . پس وقتی ما آن را ماده ی مراقبت از پوست می نامیم که امتحان شده و نتیجه داده است ، واقعا منظورمان همین است . گفته می شود که کلئوپاترا به قدرت درمان پوست توسط گلی که از دریای مرده به دست می آمده است سوگند خورده است و بسته ها و حمام رس ، مواد خام مورد نیاز برای سونا بوده اند که یونانیان و رومیان باستان از آن ها استفاده می کرده اند . محبوبیت رس تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است و به صورت های متفاوتی مثل ماسک رس ، پاک خاک رس در پاکسازی پوستها ، محصولات آموزش آرایشگری و برطرف کننده بوی بد استفاده می شود . ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا با موضوعات بیشتری در مورد منافعی که رس دارد ، آشنا شوید و در نهایت متوجه شوید که چه نوع رسی برای پوست شما مناسب است .

رس چیست ؟

رس نوعی خاک نرم و سست از کره ی زمین است که در هنگام فرسوده شدن سنگ ها در اثر بارش باران و سایر فاکتور های زیست محیطی به وجود می آیند . این خاک از دانه های خیلی ریزی تشکیل شده است ( این دلیلی است که وقتی به آن دست می زنید احساس نرمی به شما می دهد ؛ چه خشک باشد چه خیس ) و می تواند شامل سایر مواد دیگری مثل آهن ، سیلیس ، آلومینیوم ، کلسیم و منیزیم باشد .

رس چه کاری برای پوست انجام می دهد ؟

خاک رس در پاکسازی پوست بسیار محبوب است ؛ زیرا به خوبی روغن ، ناخالصی سایر مواد را به خود جذب می کند . ایده ای که پشت این طرح قرار دارد این است که ذرات معدنی موجود در خاک رس وقتی که با آب ترکیب می شوند ، بار مثبت پیدا می کنند و سپس ناخالصی هایی که در پوست شما وجود دارند را جذب می کند . همچنین رس می تواند دارای خواص ضد باکتری و ضد لک داشته باشد .

چه نوع رسی برای پوست مناسب است ؟

انواع مختلفی از رس به منظور انجام کار های آرایشی وحود دارد . هر کدام از آن ها مواد معدنی مختلفی دارند که بستگی به منبع آن دارد . اجازه دهید برخی از محبوب ترین انواع رس را به شما معرفی کنیم و بیان کنیم که چه کار هایی برای شما انجام می دهند .

بنتونیت

بنتونیت ( گاهی اوقات با نام مونت موریلونیت نیز شناخته می شود ) یک نوع رس است که خاصیت بالایی در جذب دارد . این ماده از خاکستر آتشفشانی تشکیل شده است و غنی از آهن و منیزیم است . وقتی با آب مخلوط می شود رس بنتونیت متورم و بسیار لغزنده می شود ؛ بنابراین اغلب اوقات به کرم های اصلاح و پاک کننده ها اضافه می شود تا خاصیت لغزش را بالا ببرند . به طور طبیعی ، قابض و جذب کننده ی روغن است و به طور مشخص برای پوست های چرب ، ترکیبی و مستعد آکنه پیشنهاد می شود .

کائولین

کائولین یک رس بسیار نرم ، ابریشمی و خشک نشدنی است که محبوبیت خاصی برای استفاده در انواع پوست خشک و حساس دارند . به خاطر ذرات بزرگ تری که دارد ، لایه برداری ملایم و قدرت پاک کنندگی بالایی را برای شما فراهم می کند اما چربی چندانی را از پوست خارج نمی کند ؛ بنابراین انتخاب خوبی برای کسانی است که در مورد خاصیت چربی زدایی رس نگرانی دارند . کائولین در رنگ های مختلف مثل سفید ، زرد ، قرمز و صورتی تولید می شود .

رس سبز فرانسوی

رس سبز فرانسوی نوعی رس ایلیت است که غنی از اکسید های آهن و مواد گیاهی تجزیه شده مثل جلبک است که دلیل نامگذاری نام آن نیز همین گیاه است . این رس به شدت جذب کننده است و باعث سفت شدن منافذ پوست می شود . علاوه بر این ، این ماده باعث تحریک جریان خون در سطح پوست می شود زیرا برای این که سریع تر پوست را درخشان کند ، خشک می شود . اثرات افزایش گردش خودن این رس سبز فرانسوی می تواند باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن به شما بدهد . با این حال ، اگر پوست شما خیلی حساس است ممکن است بخواهید این رس را نادیده بگیرید .

رس راسول

رس راسول با نام رس مراکشی نیز شناخته می شود . این رس از از استخراج معادنی در مراکش به دست می آید و شامل رد پایی از مواد معدنی مثل کلسیم ، منزیم و پتاسیم است . راسول معروف به این است که چربی ، چرک و ناخالصی ها را به سطح پوست میفرستد ؛ بنابراین ، محبوبیت زیادی در اقدامات پوستی و محصولاتی دارد که برای جوش های سر سیاه و منافذ مسدود شده استفاده می شود . محتوایی با کیفیتی که این رس از مواد معدنی دارد به تغذیه و آرام کردن پوست کمک می کند .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی