تاثیر بالش ابریشمی روی مو

فهرست مطالب

مراقبت از مو

آیا بالش های ابریشمی ارزش خرید را دارند ؟ در این قسمت می خواهیم تاثیر بالش ابریشمی روی مو را بررسی کنیم .
امروزه ، هر جایی صحبت از غلت زدن و از این پهلو به آن پهلو شدن می شود ، یک نفر وجود دارد که جنجالی را در مورد بالش های ابریشمی راه می اندازد . بنابراین گروه لیلیوم سرخ تصمیم گرفت خودش این موضوع را بررسی کند . ما همیشه مدل مو ها و روش های مراقبتی را جست و جو می کنیم که زندگی را برای ما آسان تر کنند و این مورد شاید تا کنون در تمام این مدت زیر سر ما بوده است ! آیا بیدار شدن از خواب با موی صاف ، شکسته نشده و سالم می تواند نتایج استفاده از بالش ابریشمی باشد ؟
دو نفر از متخصصان ما با جنس موی متفاوت ، بالش های ابریشمی را در این بخش مورد بررسی قرار داده اند . کاترین مو های سالم ، فر/موج دار ، رنگ شده ، ریشه های چرب و نوک های خشک دارد و به طور معمول روی بالشی از جنس لینن می خوابد . نیروانا نیز از طرف دیگر مو های سالم ، صاف و ریشه های چرب دارد و به طور معمول روی یک بالش استاندارد از جنس کتان می خوابد . هر دوی آن ها به مدن پنج شب روی بالشی ابریشمی خوابیدند و نتیجه ی به دست آمده را در زیر شرح خواهیم داد .

روز اول

هر دو متخصص موی خود را شسته و به سرعت آن را با استفاده از هوا خشک کردند . آن ها پر هیجان به به تخت رفتند تا ببینند آیا خوابیدن روی بالش ابریشمی می تواند از موی آن ها محافظت کند .
کاترین که موی فر دارد توضیح داد :

معمولا وقتی که از خواب بیدار می شوم مو هایم به شدت به هم ریخته است ، تبدیل به لانه ی موش و مار شده است و فری خود را از دست داده و بسیار تیز شده است که قسمت هایی از آن نیز صاف شده اند . اما من واقعا به طور کامل شگفت زده شدم وقتی روز بعد از خوابیدن روی بالش ابریشمی از خواب بلند شدم و دیدم این اتفاقات دیگر رخ نداد . موی معمولی من چیزی جز یک مورد جزئی از خواب نبود که می توانستم آن را با چند قطره آب و محصولات طبیعی سبک دهی کنترل کنم . این مسئله من را به شدت تحت تاثیر قرار داد .

تاثیر بالش ابریشمی
نیروانا نیز که موی صاف دارد در این باره گفت :

خوابیدن روی بالش ابریشمی فقط حس با کلاس تر بودن به من نداد ؛ بلکه پس از بیدار شدن از خواب حس کردم حجم مو های بیشتری دارم . معمولا موی سالمی که من قبل از خواب دارم در هنگام خواب حجم خود را از دست می دهد و حالتی تخت به خود می گیرد ؛ اما من با خوشحالی تعجب کردم که صبح روز بعد مشاهده کردم موی من اکثر حجم خود را حفظ کرده است . نمی گویم که به مو هایم حجمی اضافه شد اما خب از حجم آن نیز زیاد کم نشد . من قطعا از این بالش استفاده می کنم .

روز دوم

از متخصصان خود خواستیم که موی خود را نشویند تا متوجه شویم آیا بالش ابریشمی باعث می شود آن ها ساختار خود را تا شست و شوی بعدی بیشتر حفظ کنند .
کاترین توضیح داد :

من کنجکاو بودم تا ببینم آیا خوابیدن روی بالش ابریشمی می تواند کمک کند تا به هدفی که در تمام طول زندگی داشتم ، برسم ( روز سوم ) ! وقتی از خواب بلند شدم ظاهر بهتری از وضعیت عادی آن داشت . فر آن کم تر بود و تعداد گره های آن کم بود . من با دردسر فراوان این گره ها را باز می کردم . مو های من هنوز خیلی چرب بود ، پس من حدس زدم که بالش زیاد مقابله ی خاصی با ریشه های چرب روز سوم نمی کند ولی بدون گره ها و فر های موجود در موی من ، مقدار کمی ( یا احتمالا بیشتر ) شامپوی خشک کننده می تواند این مشکل را نیز بر طرف کند .

تاثیر بالش
نیروانا گفت :

در روز دوم من احساس کردم مو هایم خیلی نرم تر و صاف تر است اما متاسفانه احساس نکردم که از چربی مویم کاسته شده باشد و طبق معمول همان مقدار چرب بود . برای شانه کردن در صبح زمان کم تری صرف می شد ؛ چون گره های کم تری داشت و با اطمینان باعث جلوگیری از شکنندگی مو می شد . با داشتن موی خوب ، قطعا من نیز تلاش می کنم که تمام شاخه های آن را به خوبی نگهداری کنم .

روز سوم

دوستان ما به صورت کامل مو های خود را قبل از خواب شستند و با موی مرطوب خوابیدند .
کاترین :

اکثر اوقات برای من ، رفتن به رخت خواب با موی خیس یک اشتباه بزرگ است . در این صورت من با موج های ناهنجار و مرده از خواب بلند می شوم . بنابراین ، من کنجکاو بودم که بدانم آیا بالش ابریشمی می تواند در این مسئله کمکی بکند یا خیر . وقتی از خواب بلند شدم ، موی من به طرز غیر قابل باوری نرم و ابریشمی بود . نمی توانستم باور کنم که چقدر مو هایم نرم است وقتی که به آن دست می زدم . در مورد میزان فری یا حجم مو زیاد احساس خاصی نداشتم اما خب این موضوع من را شگفت زده نکرد ؛ زیرا موی من در حالی خشک شده بود که سرم روی یک بالش بوده است . شاید من دیگر این کار را امتحان نکنم ولی نتیجه بهتر از چیزی بود که انتظار داشتم .

تاثیر بالش
نیروانا :

من معمولا از خوابیدن با موی مرطوب خودداری می کنم ، مهم نیست چرا . این کار اغلب اوقات باعث ایجاد فر های ناخواسته و امواج و چین های عجیب و غریب می شود که به این راحتی ها نمی توان از آن خلاص شد . پس این موضوع کمی من را نگران می کند ؛ ولی من به طرز متعجبانه ی خوشحال شدم که چگونه بدون فر خوردن و گره خوردن از خواب بلند شدم . این امکان را داشته باشیم که در شب به حمام برویم و بعد از آن مستقیم به تخت برویم و همان جا مو هایمان خشک شود ؟ این عالی است .

روز چهارم

متخصصان ما ابتدا موی خود را مدل دادند سپس به تخت خواب رفتند تا ببینیم آیا بالش ابریشمی می تواند آن مدل را حفظ کند یا خیر .
کاترین :

من می خواستم ببینم که چگونه بالش ابریشمی می تواند مدل موی پف کرده ی من را حفظ کند . این مدل مو اکثر اوقات در شب ها برای موی من از بین می رود ، فارغ از این که من در خواب چه کار هایی انجام می دهم . بعد از یک شب خوابیدن روی بالش ابریشمی ، مدل موی پف کرده ای که من استفاده کردم به خوبی در مو هایم باقی مانده بود ؛ اما به صورت کامل حفظ نشده بود . در هر صورت از حالت عادی آن بهتر دوام آورده بود . موی من مقدار نسبتا خوبی از حجم و الگوی فری خود را حفظ کرده بود و یک مقدار حالت پریشان داشت به طوری که انگار من در ساحل توسط یک گردباد گرفتار شده ام .

تاثیر بالش بر مو
نیروانا :

امروز ، من با استفاده از اتوی فر کننده ، امواج آزادی را در موی خود ایجاد کردم . من مو های خیلی نرم و ابریشمی دارم که فارغ از کاری که من به خصوص در شب انجام می دهم ، به خوبی فرم نمی گیرد . من کنجکاو بودم که بدانم که آیا بالش ابریشمی می تواند این مشکل من را بر طرف کند یا خیر . متاسفانه باید بگویم که زندگی من زیاد تغییری نکرد اما اندکی پیشرفت کرد . امواج موی من به صورت کامل در هنگام شب به یکدیگر نچسبیدند ولی صبح روز بعد ، با تشکر از صاف کننده ی مو و امواج آن توانستم بامالیدن مقداری شامپوی خشک کننده و بدون انجام هیچ سبک خاصی روی مو یا آسیب رسانی گرمایی به کار های خود برسم .

روز پنجم

دوستان ما سلامت کلی پوست و مو را بررسی کردند .
کاترین :

وقتی که در روز پنجم از خواب بلند شدم ، در بالش ابریشمی خود دنبال شاخه های موی خود بودم . من به عنوان کسی که موی سالمی دارد که ممکن است کمی کم حجم باشد ، اندکی در مورد تعداد مو هایی که ممکن است در طول روز از دست بدهم حساس هستم . با بالش عادی خود ، اغلب اوقات می توانم چهار یا پنج شاخه از موی خود را پیدا کنم که در طول شب ریخته اند ؛ اما با استفاده از بالش ابریشمی من فقط یک شاخه پیدا کردم ؛ آن هم فقط یک شاخه ی کوچک . برای بررسی مو های گیر کرده در سرم از یک برس با دانه های درشت استفاده کردم . به عنوان یک فردی که مو هایش فر است ، خیلی کم از برس یا شانه استفاده می کنم ؛ اما من می خواستم بدانم که آیا با استفاده از بالش ابریشمی در مقابل بالش عادی خودم ریزش مو هایم کم می شود یا خیر . من می توانستم به راحتی برس را در موی خود حرکت دهم و با تعداد کمی گره برخورد کردم . این یک موضوع شگفت انگیز  برای من است ؛ زیرا از این به بعد می توانم در طول روز بدون هیچ مانعی در موی خود دست بکشم .

نیروانا :

نرمی و صافی اضافه شده از طریق بالش ابریشمی به مو های من ظاهری درخشان تر و سالم تر اضافه کرد . به طرز محسوسی ، مدیریت آن آسان تر بود و به زمان ، تلاش و مدل دهی کم تری نیاز داشت . این مورد می تواند به من که تمام طول هفته در حال کار کردن و دویدن هستم کمک کند . من متوجه کمی ویژگی های مثبت در پوست خود نیز شدم که از شکنندگی مو در طول هفته جلوگیری می کند .

تمامی مطالبی که در بالا مطالعه کردید رسمی است . هر دو متخصص ما دیگر شب های خود را با بالش ابریشمی سر می کنند .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی