تاثیر آنتی اکسیدان بر پوست

فهرست مطالب

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها واقعا در آموزش پاکسازی پوست چه کاربردی دارند ؟
تقریبا همه ی محصولات پاکسازی پوست در آموزش آرایشگری برچسب آنتی اکسیدان دارند . پس باید مفید باشند ، آیا همین طور است ؟ جواب این سوال مثبت است اما خیلی چیز های دیگری وجود دارد که شما باید در مورد آن ها بدانید . جدا از این حرف ها ، ما این سوال را تغییر می دهیم و به این سوال پاسخ می دهیم :  چرا آنتی اکسیدان ها می توانند چنین کار بزرگی انجام دهند ؟

آنتی اکسیدان چیست و چه کاری انجام می دهد ؟

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که می توانند از آسیب رسیدن به سلول های پوستی که توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود ، جلوگیری کنند یا سرعت آن را پایین بیاورند . خب ، تا این جا که همه چیز خوب است ، اما رادیکال های آزاد چه چیزی هستند ؟ رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که به طور طبیعی توسط سلول های ما در هنگام مقابله با موارد استرس زا تولید می شوند ؛ چه داخلی باشند مثل التهاب و چه خارجی باشند مثل سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش . چون آن ها ناپایدار هستند ، سعی می کنند با سلول های سالم پوستی پیوند برقرار کنند که این موضوع می تواند به ان ها آسیب برساند . بنابراین آنتی اکسیدان ها در پاکسازی پوست به شدت کارآمد هستند ؛ زیرا آن ها رادیکال های آزاد را که می توانند به صورت آشکار به پوست آسیب برسانند ، خنثی می کنند .

فواید آنتی اکسیدان چیست ؟ 

با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم ، آنتی اکسیدان ها ، رادیکال های آزاد را خنثی می کنند تا از پوست شما در مقابل آسیب محافظت کنند . با استفاده از آنتی اکسیدان در محصولات پاکسازی پوست ، شما کمک می کنید تا از علائم آشکار آسیب های پوستی پیشگیری کنید ؛ مثل چین و چروک ، خطوط ریز ، آویزان شدن پوست ، نقطه های سیاه ، جای جوش و بسیاری موارد دیگر که می توانید خودتان آن ها را مطالعه کنید ، اما یک مورد دیگر باقی مانده است . صد ها نوع عنصر وجود دارد که در طبقه ی آنتی اکسیدان ها قرار می گیرند . خیلی از آن ها منافع بیشتری نیز دارند ؛ مثل درخشندگی و تسکین دهنده ی التهاب .

بهترین آنتی اکسیدان کدام است ؟

به دلیل این که انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها وجود دارد ، بهترین آنتی اکسیدان برای شما بستگی به نیاز های شخصی شما دارد . همچنین بعضی از آنتی اکسیدان ها می توانند باعث محو شدن نقطه های تیره و تغییر رنگ شوند . برخی از آنتی اکسیدان ها نیز میزان قرمزی پوست را کاهش می دهند . اجازه دهید برخی از آن ها را با یکدیگر بررسی کنیم :

پلی فنول ها

پلی فنول ها مواد مغذی ریزی هستند که در گیاهانی مثل چای سبز و انگور یافت می شوند . آن ها فقط با رادیکال های آزاد مقابله نمی کنند ؛ بلکه یک اثر ضد التهابی قوی دارند که آن را برای هر کسی که با قرمزی ، سوزش و آکنه ی پوست درگیری دارند مفید می کند .

ویتامین A

ویتامین آ که با نام رتینول نیز شناخته می شود یک آنتی اکسیدان است که نشان می دهد به تولید کلاژن کمک می کند و به بازسازی سلول ها سرعت می بخشد . خب بله ، این ماده یک استاندارد طلایی برای صاف کردن خطوط ریز ، چین و چروک و همچنین تقویت یکنواختی پوست به حساب می آید .

ویتامین E

ویتامین E در بسیاری از محصولات پاکسازی پوست و به دلایل مناسب یافت می شود . این ویتامین در کنار عملکرد آنتی اکسیدانی که دارد ، به درمان پوست و بازسازی آن نیز کمک می کند . افرادی که پوست خشک ، زبر و آسیب دیده دارند ممکن است که بخواهند به ویتامین E یک شانس دهند .

کوآنزیم Q10

کوآنزیم Q10 به طور طبیعی در بدن ما یافت می شود . متاسفانه ، هر چقدر که سن ما بالا تر می رود مقدار کم تری از آن را تولید می کنیم . تحقیقات نشان داده است که این ماده به تحریک کلاژن برای بافت بهتر پوست و خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند . به همین دلیل به عنوان یک منبع ضد پیری شناخته می شود .

ویتامین C

ویتامین C به دلیل قابلیت تقویت تولید کلاژن ، محو کردن نقطه های سیاه ، جای جوش و آسیب های خورشیدی در بین متخصصان پوست بسیار محبوب است . اسید آسکوربیک یک فرم خالص و قوی از ویتامین C است که در پاکسازی پوست پیدا می شود . برای کسانی که به چهره و رنگ پوست حساسیت دارند ف مشتقات ملایم تری از ویتامین ث نیز وجود دارد .

نیاسینامید یا نیکوتین آمید

نیاسینامید نوعی ویتامین است ( به طور دقیق ، B3 ) که از هر کاری ، اندکی انجام می دهد . نشان داده شده است که به سد چربی پوست ، تسکین التهاب ، قرمزی پوست و محو کردن فشار خون کمک می کند . این ماده باعث تقویت ظاهر منافذ بزرگ شده و لکه های پوست می شود و غیر یکنواختی آن را از بین می برد .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی