چطور آرایشگر حرفه‌ای شویم؟ ( قسمت چهار )

فهرست مطالب

مسیری به سوی حرفه‌ای‌تر شدن

1) اگر تحت فشار عملکرد بهتری دارید، وارد صنعت مد بشوید.

پس از آن که دوره آموزش‌ آرایشگری گذراندید و یا دارای سابقه‌ی حرفه‌ای شدید (یا هر دو مورد!)، لازم است تصمیم بگیرید که تمایل دارید در چه صنعتی مشغول به کار بشوید. آرایشگران حرفه‌ای که در صنعت مد مشغول به کار هستند، معمولا در عکاسی مد و یا برنامه‌های مد خدمات خود را ارائه می‌دهند. در صورتی که قصد دارید وارد این صنعت بشوید، باید آمادگی کار در محیط‌های پر استرس را داشته باشید؛ چرا که مثلا ممکن است که از شما انتظار برود که در محیطی شلوغ با سرعت بسیار زیادی کار کنید. به علاوه، باید در نظر داشته باشید که در این حوزه، انتخاب نوع و شکل آرایش بیشتر به عهده طراحان، عکاسان مد و یا ویراستاران است تا به عهده آرایشگر. همینطور باید بدانید که در چنین کاری شما بایستی به عنوان استایلیست و آرایشگر مو نیز در جهت آماده کردن مدل‌ها کمک کنید.

2) در صنعت فیلم و تلوزیون دنبال کار بگردید.

کار در این صنعت فرصت‌های شغلی متفاوت و متعددی برایتان فراهم خواهد کرد و به این صورت میتوانید در استایل‌های متفاوت آرایشگری تجربه زیادی کسب کنید. نکته مهم در رابطه با این نوع کار آن است که به دقت فراوانی نیاز دارد. در زیر نور تند فیلم‌برداری، کوچک‌ترین نواقص نیز قابل تشخیص هستند. بنابراین در این حوزه مهم است که کار شما کاملا بی‌نقص باشد.

3) اگر میخواهید زمان بازتر و آزادتری داشته باشید، به صورت فریلنس کار آرایشگری بکنید.

بسیاری از آرایشگران با پروژه‌های متعدد و متفاوت فریلنس برای خود حرفه‌ای پر درآمد می‌سازند. افراد زیادی هستند که برای عکاسی عروسی، مهمانی‌های خانوادگی یا سایر برنامه‌های مشابه آرایشگر حرفه‌ای استخدام می‌کنند. در این کار نظر مشتریان شما بسیار ارزشمند است و در صورتی که آن‌ها از کارتان راضی باشند، شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد و مشتریان بیشتری خواهید داشت.

4) با استفاده از شبکه‌های اجتماعی کار خود را گسترش دهید.

پس از دوره‌های آموزش آرایشگری، چه بخواهید به صورت تمام‌ وقت برای یک شرکت به‌ خصوص کار کنید و چه بخواهید فریلنسر شوید، باید خودتان و شکل کارتان را معرفی کنید. از این نظر، شبکه‌ های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، پینترست و حتی بلاگ‌های شخصی برای کار شما بسیار پر اهمیت هستند. در صورتی که بتوانید در فضای مجازی مخاطبان خود را پیدا کنید، هم مشتریان احتمالی برای فریلنس پیدا خواهید کرد، و هم به شرکت‌های مرتبط نشان خواهید داد که چرا باید شما را استخدام کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی