چگونه صورت های گرد را آرایش کنیم؟

فهرست مطالب

آرایش و پیرایش

اگر گونه های برجسته و خط فک مشخص و تیزی ندارید، با آرایش میتوانید این اوضاع را تغییر دهید. داشتن صورت گرد نعمت بزرگی است، چرا که گونه ها و چانه گرد همیشه باعث میشوند که جوان تر به نظر برسید. در این مدل صورت، میتوانید با کمی هایلایت و کانتور ساختار استخوان های صورتتان را بیشتر نشان دهید و ابعاد و زاویه های بیشتری به صورتتان اضافه کنید. برخی تصور میکنند که صورت گرد به این معنی است که تمام اجزای صورت گرد باشند، اما اغلب اینطوری نیست؛ شاید خط مویتان قوس دار باشد، اما گونه های برجسته  داشته باشید، و یا شاید گونه های گردی داشته باشید اما خط فک کشیده و مشخصی داشته باشید. در این پست به آموزش آرایشگری صورت های گرد میپردازیم.

کانتور کردن

نحوه کانتور کردن صورت گرد بسیار مهم است. قانون “3” کانتور را دنبال کنید: از انتهای کناری پیشانی و شقیقه ها شروع کرده، به سراغ زیر گونه ها بروید و در آخر دور خط فکتان را کانتور کنید. از کانتور کردن چانه بپرهیزید. با کنتور نکرد جانه صورتتان باریک تر، کشیده تر و بیضی تر به نظر میرسد.
از نکات مهم در کانتور کردن صورت انتخاب رنگ مناسب پوستتان است. رنگی را انتخاب کنید که دو یا سه درجه از کردم پودرتان تیره تر باشد. برای ایجاد حالت طبیعی تر به سراغ رنگ هایی بروید که سایه های خاکستری و طوسی داشته باشند. استفاده از کانتوری که سایه و ته رنگ نارنجی داشته باشد توصیه نمیشود. اگر تا به حال از کانتور استفاده نکرده اید سراغ پلت های کانتور بروید تا با کمی تمرین رنگ مناسب صورتتان را بیابید.
نکته بعدی توجه به شکل ابروها است. ابروهای خمیده و قوس دار برای صورت های گرد بسیار مناسب هستند و به آن ها زاویه جدید اضافه میکنند. ابروهایتان را به سمت بالا شانه بزنید، و روی قوس و انتهایشان از رنگ تیره تری نسبت به تاجشان استفاده کنید. استفاده از هایلایت روی استخوان ابرو نیز به کشیده تر نشان داده شدن ابرو کمک خواهد کرد.
بسیاری از افرادی که صورت گرد دارند،جهت گریم و میک آپ این اشتباه را مرتکب میشوند که از رژگونه استفاده نمیکنند. رژگونه باعث گردتر شدن صورتتان نخواهد شد؛ در واقعیت استفاده از یک رنگ مناسب باعث خواهد شد که کانتورتان عمیق تر و زیباتر به نظر برسد. البته باید بدانید که دقیقا در کدام نقاط باید از رژگونه استفاده کنید. به صورت خیلی ملایم، رژگونه را از روی برجستگی گونه و به سمت گوشتان بکشید. جای رژگونه باید بین کانتور و هایلایت باشد. رژگونه به صورتتان گرما میبخشد و اجزای صورت را برجسته تر میکند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
تماس با دفتر آموزشگاه
آدرس اینستاگرام آکادمی